המקרה והטעות שלום חנוך הכי טוב ופחות מוכר

המקרה והטעות שלום חנוך הכי טוב ופחות מוכר

האם זה האלבום הכי משובח של שלום חנוך ?  המקרה והטעות שיצא בשנת 2016 הוא החד ביותר של יותר שלום חנוך בשני העשורים האחרונים. המקרה והטעות שלום חנוך הכי טוב ופחות מוכר הרבה בזכות שירים כמו לא שבעה ממני , השיר שכתב מאיר אריאל ותמיד זה עכשיו  שנכתב לו ואת הקינוח של האלבום חרש נושבת כתב נתן אלתרמן 

המקרה והטעות שלום חנוך הכי טוב ופחות מוכר

המוסקט האמיתי ? 

לאומנים יש תכונה לנפק אלבומים חסרי משמעות בשלהי הקריירה. כאלו שלא תמיד מתכתבים עם הרפרטואר שהביא אותם לקדמת הבמה. לכן כאשר האלבום המקרה והטעות יצא בשנת 2015 הייתי קצת סקפטי לגביו. למרות שהו גרר אתו מופע בפסטיבל ירושלים ואחר כך גם את האמפי בראשון. עם הזמן הדיסק החל לעבוד שעות נוספות. חרש הרדיו סידק של הרכב ואת השעות הקטנות של הלילה. שעות שאתה לבד בהן , רגעים של חשבון נפש נצרבים לנשמה בליווי צלילים והפקה פשוטה . כמעט שאנסונים. 

תלוי בטונים שיר אהבה שקט ובוגר 

שלא אזכור מאיפה באתי , פטור מכל מה שידעתי , האם תהיי בצר לי  , אם תכסי אותי שקר לי. מילים כאלה לא יכול לכתוב יוצר בן 30 , הוא עוד רחוק משם. הביטלס כתבו את when i am 64 אבל באווירה הרבה יותר קלילה . אז אם תרצו יש לנו יצירת מופת , קצרה לטעמי , אבל מעולה כזו , שאפשר לשלוח לכל אחת שתרצה להיות אתה באושר ובעוני , על פני שנים כהרף עין  , אבל רק אם תמצא בליבה מקום פתוח לחבר כמוני. את מבינה את זה ? אז מה אם הכוסות היו מפלסטיק , החיבוק היה אמיתי. 

מה הופך אלבום לאחד כזה שניתקע לך בדיסק או ברשימה של spotify premium

אחרי שמוסיקה העסיקה בעצם מהיום שלמדתי להפעיל את הרדיו הישן פיילוט , עוד בימים ששדר על FM , ואחר כך בתקליטים שקניתי במשביר לצרכן , אני חושב שי שלי תובנה אישית. תקליט , אלבום מעולה הוא כזה שניתן לשמוע אותו מהתחלה עד הסוף בלי הפסקות , בלי דילוגים בלי צורך לסדר את רשימת ההשמעה בעצמך. אלבום שהוא יצירה אחת אחידה בלי שיאים שהירידה מהן כואבת. אז זהו , המקרה והטעות הוא אחד מהם , לי לקח את זמן ולגמרי במקרה או שבטעות גילתי הוא כזה  . 

שלום חנוך הנשים בחיי המקרה והטעות

שלום חנוך הנשים בחיי המקרה והטעות

הנשים בחיי ברגע שלפני מותי 

כמו דרך המשי של יהודית רביץ , שבמקור פונה לאשה מאשה , הנשים בחיי של חנוך הוא המקבילה הגברית שלו. כזה שגם אישה יכולה להקשיב ולקחת חלק בעלילה המוגשת בסגנון של שאנסון צרפתי עם האקרודיאון של משה לוי ברקע. הוא מנגן ואני מרגיש שאני פוסע על גדות הסן בשעת ערב מאוחרת , נשים חתומות פנים מחכות לאהובן ואני בין הערוגות , פוסע לאט לאט אל תוך הרצועה הבאה באלבום. אגב למי ששאל אין קשר בין הסרט הנשים בחיי Petites Coupures משנת 2003 

 

ולקינוח אלתרמן 

רגע לפני ששירים כמו סופרת גדולה או ההר מביאים את האלבום לשיר הנועל ליל קיץ שכתב אלתרמן. הנוכחות של אלתרמן היא מאד חשובה כאן  , כמו המילים של מאיר אריאל היא מאפשרת לחנוך לבטא את יכולת ההלחנה למילים שלא הוא כתב  מה שלא קורה הרבה ואולי חבל על רקע התוצאה. קחו נשימה , קפה או כוס בירה , ווליום גבוהה , עדיף אוזניות. ולשקוע אל תוך הלילה. איזה לילה.