היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום

היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום

ספקולציות עם קיומו והימצאו של אחד החפצים הקדושים וההיסטוריים רתקו את הדמיון של חובבי ההיסטוריה והמאמינים. אתר ההיסטוריה יוצא לחיפוש אחר ark of the covenant במרחב הזמן והעולם החדש היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום 

מי שמתהלך בסמטאות העיקר העתיקה בירושלים ומבקר בחנויות המזכרות לא יכול להיתעלם ממנו. בשנה האחרונה ניתן לרכוש בכל חנות מזכרות בישראל רפליקות של ארון הברית. בגדלים שונים ובדוגמאות שיד הדמיון הופכת לכנף ציפור וממריאה למחשבות על עולם של קסמים .

היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום

היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום ©

עשוי מעצי שיטה ומצופה זהב , נישא על ידי בעלי תפקיד שנבחרו בקפידה , על גבי מוטות מעץ שיטה שצופו גם הם מזהב . עטוף בהילת קודש מסתורית ומפחידה ובתוכו יצוקה אמונה וכוחות מסתוריים. היהלום שבכתר הממלכה היהודית.

לאחר חורבן בית המקדש הראשון נעלם ארון הברית , כאילו בלעה אותו האדמה , ומאז האנושות , או לפחות חלק ממנה מחפשים אותו ברחבי העולם. כמו הגביע הקדוש , גם הוא זכה לסרטים , הרייך השלישי חמד אותו. וחצי עולם מקווה שהוא יתגלה כעת באי האלונים. מי יודע ? אולי …

 

אולי מלכת שבא לקחה אותו לאתיופיה

מלכת שבא היא אחת הדמויות האניגמטיות בתנך. היא מיוחדת לא בגלל שהיא מופיעה בשלושת כתבי הקודש של היהדות הנצרות והאיסלאם , לא גם בכתב אפוס האתיופי הכברה נגסה. בניגוד למה שנהוג לחשוב , יש הטוענים כי המפגש הרומנטי הזה הוא המפתח לתשובה היכן נמצא ארון הברית היום הסודות והמקום 

המלכה הנקראת באתיופיה מקד הגיעה לבקר את המלך שלמה. הוא נחשב לחכם באדם והיו לו כ 1000 נשים. ספק אם המלך הכיר כל נשותיו, אך בינו לבין המלכה המסתורית שחצתה את ים סוף נרקמה מערכת יחסים מסתורית עוד יותר מהדמות האניגמטית שלה.

Queen of Sheba

Queen of Sheba מלכת שבא  ?

חצי שלמה חצי שבא וארון אחד יצאו לדרך

ממערכת היחסים הזו , כך על פי הכברה נגסה, נולד לימים המלך מלניק. שלמה נתן למלכה את חותם הטבעת שלו , טרם צאתה. אם האם מלכת שבא קבלה רק טבעת ופרי בטן ? מקורות שונים מנסים לטעון , תוך שחזור חלקי עובדות והשערות , כי היא לקחה אתה את ארון הברית.

לאחר מסעות נדודים באפריקה הקדומה , מצא הארון העייף את משכנו באחד המקומות המסתוריים בעולם – כנסיית גבירתנו מרים מציון בעיר העתיקה אקסום שבאתיופיה. החפץ או הארון או החפץ נשמר בקנאות על ידי אדם עיוור . אין רואה ואין חוקר.

חיקויים והעתקות שנועדו להגן על המקור

 

ארון הברית לא היה רק חפץ דתי יקר , הוא היווה את הסמל לממלכה היהודית. הוא היה המגן והקשר מול הבורא שחבר את בני הממלכה מכל העמים מסביבם. לכן סביר שיכולות הארון לא רק יצאו למרחקים אלא בעיקר עוררו את מי שחמד אותו לעצמו.

מה עושה מי שמחזיק שעוני רולקס ואבני חן או זהב כחלק מעושרו ? הוא מחזיק סט נוסף של רפליקות וחיקויים מתוך תקווה שבעת גניבה הפורצים יפנו לאוצר הזול ובידיו יישאר האוצר.

כי בתחבולות תעשה לך מלחמה ספר משלי

סיסמת ארגון הריגול הישראלי , המוסד. נלקחה מספר משלי. על היהודי הפסוק הזה הותיר מורשת ארוכת שנים. בהיעדר צבא ובין הנדידה בין ארצות , לא הייתה ברירה אחרת. ואם יש משהו שידע איך ליישם את התובנה הזו , הוא לא אחר מאשר הנביא ירמיהו.

ממש כמו מטוסי הקרטון בסרט – חוד המחט Eye of the Needle , סביר להניח שכמו כל חפץ יקר , גם לארון הברית היו העתקים שנועדו להגן על המקור. ממש כמו כפיל בסרט הרפתקאות שנועד לשמור על השחקן המוכר והידוע.

האם ייתכן שבעולם העתיק , מתוך כוונה לשמור על המקור , נבנו מספר רפליקות לארון הברית ? על מנת לשמור על החפץ המקורי ? בהחלט יכול להיות . ככל שאני מבין – בהחלט היו.

שודדי התיבה האבודה והלא מקורית

ספר חשמונאים הוא אחד הספרים ההיסטוריים המרתקים מבין אלו שלא נכנסו למסגרת התנך. הוא נקרא ספר חיצוני. יש לגביו הרבה מחלוקות והוא עוסק בעיקר על מרד הממלכה החשמונאית והמלחמות שנהלה מול הממלכה הסלאוקית.

באותו ספר מסופר כי הנביא ירמיהו , שחי בין חובן בית המקש הראשון לבין חורבן בית המקדש השני , פחד שחפצי הקודש ייפלו לידי כובש זר ויחוללו , החביא את הארון במערה בהר נבו . המקום ממנו צפה משה על ארץ ישראל. מיקומו של הר נבו , כמו הר סיני ועשרת הדיברות לא ממש ידועים. בניגוד למקומות מקראיים שזוהו בדיוק רב.

האם ייתכן שירמיהו החביא מספר העתקים של ארון הברית במספר מקומות. בהחלט. נביא היה באותה תקופה אדם בעל אינטיליגנציה גבוהה מהממוצע, לעיתים מצביא צבאי ורוב הזמן מנהיג רוחני של העם , שתקשר בין הבורא לבין האנשים.

בדרך לירושלים בין המדבר לים

מדבר יהודה הוא המקום המרתק המיסתורי ויפה ביותר בישראל. הגבול האחרון בין נהר הירדן לים התיכון. נביאים קנאים ומתבודדים אכלסו אותו במשך שנים. חלק מהם כתבו את המגילות הגנוזות הידועות בתור מגילות ים המלח.

מעת לעת , גם כיום מתגלים במדבר תגליות מרהיבות של כלי זהב מסתוריים שהוחבאו שם במשך השנים. המדבר , להבדיל מבור מים לח לחופי נובה סקוטיה , הוא כלי שימור אידאלי להסתיר בו חפצי עץ מצופים מתכת. אז אולי שם , במערה שנסתם הגולל על פיה , נחבאת מעין איש , נח לו אי שם , ארון מצופה זהב , וממתין , מחכה לגאולה שלו עצמו.